Naftový Captur konečně i ve svižnější verzi!
Malý Crossover Captur je takový prodejní hit, že Renault musel ve své portugalské továrně zavést nepřetržitý třísměnný provoz, aby dokázal uspokojit mohutnou poptávku zákazníků (ve Francii se dokonce v roce 2014 jedná o třetí nejprodávanější model!). Ani u takto úspěšné modelové řady ovšem výrobce neusnul na vavřínech. Na nacházejícím ženevském autosalonu se totiž mimo většího crossoveru Kadjar (viz minulý příspěvek) Renault pochlubí také vyšlechtěným Capturem Pure (v překladu „ryzí“ či „čistý“). Omezená tisícikusová série těchto vozů zdůrazňuje skutečnost, že pod kapotu Capturu konečně zavítalo také výkonnější provedení oblíbeného turbodieselu 1.5 dCi (právě tento motor jsme postrádali v loňském testu Capturu 1.5 dCi 90, který jsme uveřejnili v březnu, resp. dubnu 2014).
Místo dosavadních 66 kW a 220 N.m nová verze nabízí podstatně zajímavějších 81 kW a 260 N.m. I ona přitom spolupracuje se šestistupňovou manuální převodovkou. Přírůstek 20 koníků a 40 N.m samozřejmě zajistil citelně lepší jízdní výkony, než dosavadní zrychlení z 0 na 100 km za 13,1 s a největší rychlost 171 km… Hodnota 175 km/h a hlavně 11 s už zní přece jen veseleji... Zájemci o tuto verzi jistě ocení i skutečnost, že normovaná kombinovaná spotřeba paliva u stodesetikolového provedení ve srovnání s devadesátikoňovým vzrostla jen o zanedbatelných 0,1 l/100 km, na stále výborných 3,7 l/100 km.
Tisková zpráva praví, že akční verze Pure se prodává pouze na francouzském trhu (od 13. února, a to za cenu 25 100 Euro), to nás ale nemusí příliš mrzet. Specifický odstín laku, polepy karoserie i štítky na blatnících a kryty prahů Capturu jistě sluší, ale s pomocí široké nabídky individualizace si podobného krasavce můžete nakonfigurovat a objednat i sami. Mnohem důležitější je příchod výše uvedeného výkonnějšího turbodieselu (ve Francii je dostupný od verze Zen, se kterou přijde na 21 600 Euro). Kdy se motorizace 1.5 dCi 110 začne u Capturu nabízet také na českém trhu prozatím nevíme, doufejme ale, že to moc dlouho nepotrvá. Nyní již tedy máme u tohoto sympatického Renaultíku jediné nesplněné přání – aby bylo možno špičkovou benzinovou verzi 1.2 TCe/88 kW získat i s klasickou manuálně řazenou převodovkou…
Roman Poláček