Mégane po faceliftu. První jízdní dojmy

Renault Mégane 2006 Berline 1,5 dCi

První dojmy

Dnes, tedy 31.1.2006 byl pro Českou republiku oficiálně představen Renault Mégane phase II, o kterém jsme již psali koncem minulého roku. (více o faceliftu zde)

Měli jsme  možnost vyzkoušet si ho na vlastní kůži.

Svezli jsme se s modely Renault Mégane coupé cabrio 2,0T (165k), Mégane Break 2,0 dCi (150k), Berline 1,6 16V (110k) a Mégane Berline 1,5 dCi (105k).

Vzhledem k tomu, že se jedná především o kosmetický facelift, o němž jsme psali již dříve, zaměřím se na jízdní dojmy z pěti krátkých testovacích jízd.

Coupé Cabrio 2,0T

Prvním autem, kterým jsme se svezli byl Mégane coupé cabrio 2,0 T o výkonu 165 k (120kW) při ot/min 5000 s maximem točivého momentu 270 Nm při 3250 ot/min.

Je to podle mého názoru v současné době nejkrásnější auto této kategorie s velmi pěknou výbavou. Koneckonců autorem karoserie je známá firma Karmann. Nás v tomto mikrotestu zajímal především motor a chování na silnici.

Výkon není vzhledem k hmotnosti vozu nijak brutální. Skoro by se chtělo říct, odpovídající sportovnímu pojetí auta. Tlak turbodmychadla není příliš vysoký, takže tzv. turboefekt je zcela minimální. Zato velmi příjemná je vysoká hodnota točivého momentu, která podtrhuje dynamiku tohoto cabria. Mégane s tímto motorem dokáže z 0-100 km/h sprintovat za 8,3 s. Šestistupňová převodovka umožňuje ještě víc využívat jeho dynamický potenciál. Ať je zima nebo mráz, jízdu bez střechy jsme si prostě museli také vyzkoušet. Kupodivu jsme neumrzli ani při dnešních -6 stupních Celsia.

Mégane Break 2,0 dCi

Ještě více než na dvoulitrové benzinové turbo jsme se těšili na zbrusu nový dvoulitrový turbodiesel. A bylo nač se těšit. Čekali jsme od tohoto motoru (150 k při 4000 ot/min a 340 Nm při 2000 ot/min) (viz také článek o tomto motoru zde), že nárůst výkonu bude velmi rychlý, až nepříjemně rychlý, jako je tomu u některých vozů jiné značky vybavených systémem PD (Pumpe-Düse). Příliš rychlý nástup výkonu, resp. točivého momentu, totiž většinou znamená určité potíže s dávkováním plynu a zbytečné a nechtěné prokluzy kol. To se však u Mégane nestalo. Obě hodnoty stoupaly, alespoň podle subjektivního vnímání, velmi kultivovaně. Regulovat výkon, který byl potřeba na namrzlé vozovce byla skutečně hračka. K našemu potěšení se tento motor od 1500 – 4500 ot/min choval jako benzínový atmosférický motor. Nikde v celém rozsahu otáček není místo, kde by docházelo k náhlým výkyvům točivého momentu. Fading motoru (vadnutí), které je „specialitou“ naftových motorů je posunut až téměř k 5000 ot/min. Zásluhu na tom má čtyřventilová technologie, vysoký vstřikovací tlak – až 1600 barů a zcela nové piezoelektrické vstřiky.

Jsem většinou poněkud skeptický vůči tvrzením, že to či ono je nejlepší ve třídě, zde ale musím dát výrobci za pravdu. Zaujalo nás také velmi kvalitní odhlučnění motoru, které je mezi naftovými čtyřválcovými agregáty jedno z nejlepších. Pokud bude stejně spolehlivý, jako jsou jeho parametry, mají se jeho majitelé skutečně nač těšit. (My se těšíme, až ho podrobíme dlouhodobějšímu testu.)

Mégane Berline 1,6 16V

Šestnáctiventilová šestnáctistovka nás příliš nenadchla. Je to dané zčásti i tím, že jsme vůz vybavený tímto motorem testovali jen krátce po dvou silných a dynamických motorech. Šestnáctistovce nechybí výkon, ale točivého momentu se jí oproti předchozím dvěma motorům přeci jen nedostává (151 Nm při 4250). Přesto nelze říct, že by Mégane s tímto motorem byl nějaký lenochod. Zrychlení z 0-100 km/h zvládne s přehledem za 10,9 s.

Mégane Berline 1,5 dCi 105k

Mégane vybavený motorem o objemu 1461 ccm (1,5 dCi) o výkonu 105 koní sice za šestnáctistovkou ve zrychlení zaostává o dvě desetiny sekundy, ale jinak si s ním nijak nezadá. Točivý moment dosahuje hodnoty 240 Nm při 2000 ot/min, což je skutečně pozoruhodné u vozidla této objemové třídy. Zajímavostí je utlumení, které se nám zdálo být menší než u silnějšího naftového dvoulitru.

K jednotlivým vozům se budeme vracet v následujících podrobnějších testech.

diskuse k článku





 


Viktor Kazda


Galerie


Renault Mégane Coupé Cabrio 2006 Renault Mégane Coupé Cabrio 2006 Coupé Cabrio - skládání střechy - fáze
Coupé Cabrio - skládání střechy - fáze Renault Mégane 2006 Renault Mégane 2006


Chtěl po vás někdy policicta úplatek?
Ne nikdy
Naznačil, že by chtěl
Ano, ale nedal jsem mu ho
Ano, dal jsem mu ho
Úplatek jsem sám nabídl
Desatero účastníka dopravní nehody. 3. Zajisti místo výstražným trojúhelníkem.


Link to old english version.