Logan a Sandero omládly!


V poslední době jsme se zabývali hlavně lavinou nových modelů Renaultu, ale rozhodně nezapomínáme ani na sesterskou značku Dacia. Na nedávném pařížském autosalonu se sice nechlubila žádnou úplnou novinkou (nový Duster dorazí až příští rok), o to větší úsilí ale věnovala inovaci svého dosavadního výrobního programu. Oblíbené modely Logan a Sandero se totiž představily v podstatně inovované podobě. Co tedy tyto vozy ve „Fázi 2“ nabídnou nového?

Osvěžený vzhled

Přestože vzhled druhé generace sedanu Logan, kombi Logan MCV i příbuzného hatchbacku Sandero je stále dobře hodnocen, po 4 letech výroby nastal čas na facelift. Ten zahrnuje nové světlomety s integrovanými diodami pro denní svícení, přepracovaný přední i zadní nárazník, novou masku chladiče (v případě Sandera Stepway inspirovanou SUV Duster) a pozměněnou grafiku koncových svítilen. Nově jsou řešeny také přední mlhové světlomety a u sedanu a hatchbacku také zadní mlhové svítilny, integrované do nových nárazníků. Jak už to při faceliftech bývá, změnil se rovněž design litých kol i krytů jejich plechové alternativy. Vzhled vyšších stupňů výbavy vylepšují nově zavedené černé polepy sloupků B (v případě kombi Logan MCV i sloupků C). Logan dostal přepracované otevírání víka zavazadelníku a celá typová řada získala odjišťování klapky kryjící hrdlo nádrže páčkou z místa řidiče.

Lepší ovládací prvky, více útulnosti

Jakkoliv modernizaci vnějšího designu hodnotíme pozitivně, mnohem potřebnější změny zahrnuje modernizace interiéru. Zde si hned na první pohled nelze nevšimnout nového (a také pohledného) čtyřramenného volantu. Konečně obsahuje i ovládání houkačky, která byla dříve ovládaná archaickým tlačítkem na konci levé páčky pod volantem. Konstruktéři také vyslyšeli volání zákazníků po standardním umístění tlačítek elektrického ovládání oken. Z nepraktické polohy na spodní části středového panelu přístrojové desky se proto přestěhovaly na výplně předních dveří a tlačítko řidičova skla se dokonce dočkalo impulsního ovládání. Konstruktéři také zapracovali na útulnosti kabiny – vyšší stupně výbavy dostaly interiérové plasty s příjemnější a vzhlednější povrchovou úpravou a kvalitnější jsou také potahy sedadel. Mezi těmi předními může být nová loketní opěrka, pod kterou se nyní skrývá odkládací prostor vybavený elektrickou zásuvkou 12V. Zvýšil se také počet interiérových dílů zdobených chromem. Vrcholná verze Stepway má nyní chromované i vnitřní kliky dveří.

Nová technika

Nejdůležitější technickou inovací je zavedení nového základního benzinového tříválce s označením 1.0 Sce a výkonem 55 kW, která nahrazuje letitou čtyřválcovou dvanáctistovku o objemu 1,15 l. Jedná se o benzinový tříválec, který se již používá v současné generaci Twinga (v něm je ovšem upraven na ležatou zástavbu za zadní nápravou a naladěn jen na 52 kW). Jízdní výkony takto motorizovaných Dacií zatím nebyly zveřejněny, výrobce ale slibuje snížení spotřeby a tedy i dnes tak ostře sledovaných emisí CO2. Renault také upozorňuje na to, že na trh dorazí o něco později, než vozy s ostatními motory. I nadále se tedy pod kapotami řady Logan/Sandero budeme setkávat s přeplňovaným tříválcem 0.9 TCe i turbodieselem 1.5 dCi, přičemž první z nich bude i nadále možno získat také se samočinnou robotizovanou převodovkou Easy-R. Autorovi článku by se pod kapotou nejvíce líbil výborný čtyřválec 1.2 TCe z Clia (který se již ve verzi s výkonem 85 kWnabízí v Dusteru), ale pro Logan a Sandero by se zřejmě jednalo o příliš nákladné motory… Zájemci o tyto Dacie se ale mohou těšit na to, že nabídka jejich příplatkové výbavy nově obsahuje couvací kameru, která výrazně snižuje riziko přejetí např. malých dětí či zvířecích mazlíčků. Zejména řidičky jistě ocení zavedení asistentu pro snadné rozjíždění do kopce a vhod přijde i vylepšený byl navigační systém.

Za kolik?

Největší změna v ceníku je plošné zdražení vrcholné verze Stepway o 3000 Kč, drobné změny nastaly i u cen některých příplatků. Vše si můžete důkladně prohlédnout na adrese www.dacia.cz v sekci Modelová řada, v oddílu Ceníky a brožury. Příznivce rumunské značky můžeme potěšit informací, že v listopadu se chystáme zveřejnit důkladný test Sandera Stepway 0.9 TCe. Doufáme, že vám udělá radost, i když jsme tento vůz zkoušeli ještě v původní „Fázi 1“.






Roman Poláček


Galerie


Dacia Sandero a Logan se představily v podstatně omlazené podobě Novou, výraznější tvář tvoří nové světlomety, maska chladiče i nárazník s mlhovkami Změnil se i zadní nárazník, ve kterém jsou nyní integrovány odrazky
Novou tvář získal samozřejmě i populární hatchback Sandero Sanderu to velmi sluší i při pohledu zezadu Detailní pohled na nový světlomet s výraznější grafikou, páskem diod denního osvětlení a integrovaným blikačem
Zadní svítilny Loganu sedan nyní obsahují atraktivní čtveřici obdelníkových segmentů Osvěžený zadní nárazník a svítilny samozřejmě nechybí ani u praktického kombi Logan MCV Vyšší výbavové stupně Loganu MCV krášlí černé polepy sloupků B a C
Interiér vyšších výbavových verzí dostal plasty s kvalitnější povrchovou úpravou a více chromových ozdobných prvků Vyšší kvalitu interiéru umocňují také příjemnější potahové materiály Novým prvkem nadstandardní výbavy se stala couvací kamera, jejíž obraz se promítá na displej navigačního systému
Vrcholné Sandero Stepway dostalo speciální masku chladiče ve stylu SUV Duster Verze stepway i nadále sází na dobrodružnou image (vyšší světlá výška, oplastované lemy blatníků, střešní ližiny) Takto vypadají atraktivní nové potahy sedadel Sandera Stepway


Chtěl po vás někdy policicta úplatek?
Ne nikdy
Naznačil, že by chtěl
Ano, ale nedal jsem mu ho
Ano, dal jsem mu ho
Úplatek jsem sám nabídl
Máte-li ve voze kůži, střezte se ji polít Coca Colou. Její působení kůže nenávratně poškodí. Když už se tak stane, nešetřete vodou. Ihned.