Zdravím příznivce malých obsahů


Jako své první auto jsem měl tu čest se, ještě díky svým rodičům, seznamit s legendou značky Renault, a to s R5 (Super 5), obsahu 1,4l, který sjel z výrobní linky roku 1988 a mě se dostal so rukou s najetými 160-ti tisíci . V té dobe téměř 20 let staré auto mě velmi mile překvapilo svojí konstrukcí a motorem s jednobodovým vstřikováním, který s s autem nevážícím ani jednu tunu dokázal poměrně slušně zahýbat. O auto jsme s přítelkyní pečovali přibližně dva roky. Za tu dobu se na autě neprojevovaly žádné větší nedostatky. K běžné údržbě se přidala pouze výměna předních čepů, střední části výfuku a repase startéru. To jsem ještě sem tam jezdil do servisu. Když mělo auto najeté něco ke 190-ti tisícům, rozhodli jsme se pro omlazení vozového parku.

R5 byla v létě roku 2007 prodána za slušných 17 tisíc a začala nová kapitola našeho motoristického života.

Za necelých 40 tisíc jsme si s přítelkyní pořídili Renault Clio, 1,2,  z roku 1993 se 130ti tisíci na tachometru. Auto bylo dovezené z rakouska, kde na něm bylo provedeno několik úprav, v podobě sníženého předního podvozku, sportovní řadící páky a montáže litých 14-ti palcových disků. Nejprve byly na autě provedeny nutné opravy, a to výměna spojky, čepů, ložiska, repase startéru a výměna rozvodů. Po těchto opravách přišla nařadu přední náprava, na kterou byly vráceny originální pružiny a auto se tak stalo opět více provozuschopné a pohodlné. Mé clio ještě nikdy nenavštívilo autoservis, a nerad bych ho i v budoucnu svěřoval do rukou někomu jinému než sobě, popřípadě pomocníkům při opravách.

Přeji všem hodně štastných kilometrů...


Galerie




Chtěl po vás někdy policicta úplatek?
Ne nikdy
Naznačil, že by chtěl
Ano, ale nedal jsem mu ho
Ano, dal jsem mu ho
Úplatek jsem sám nabídl
Desatero účastníka dopravní nehody. 8. Je-li nutné změnit pozici havarovaných vozidel, obkresli jejich původní postavení.


Link to old english version.