Alpine - značka se slavnou minulostí a slibnou budoucností

Alpine Vision se stane jednou z nejzářivějších hvězd nadcházejícího ženevského autosalonu

Renault již delší dobu avizuje, že po dvou desetiletích klinického spánku oživí svoji legendární značku sportovních vozů Alpine. A svá slova také doprovází odpovídajícími činy! Loni se pochlubil krásnou studií Celebration, nyní pokračuje realitě ještě bližším konceptem s označením Alpine Vision, který už je velmi blízko sériovému modelu. Ten se zřejmě představí již na podzim letošního roku! Milovníci značky Alpine i všichni znalí automobiloví nadšenci jsou na vrcholu blaha – nová Alpinka se nechala volně inspirovat nejslavnějším a také nejkrásnějším vozem této značky, modelem A 110!

Společnost Alpine si pro fotografickou prezentaci své působivé studie vybrala slavné úseky alpských silnic proslavené na slavné Rally Monte-Carlo. Vždyť právě zde získaly vozy Alpine největší proslulost a jejich značka své jméno. Protože Alpine, to je příslib prohloubení těch nejjednodušších a přitom nejsilnějších automobilových prožitků. Jedná se zejména o povznesení spojené se vzrušením, které přináší pilotování vozů Alpine, jejich hbitost vytvářená jedinečnou kombinací lehkosti a supernízkého těžiště. A to vše při zachování autentičnosti sportovního vozu, který se nesmazatelně zapsal do automobilové historie! Zástupci značky se již dali slyšet, že sériové provedení tohoto vozu tyto charakterové rysy nekompromisně potvrdí.

„Vybral jsem si pro svou firmu název Alpine, protože toto adjektivum pro mě představuje radost z jízdy po horských silnicích. Bylo to ve stínu Alp, kde jsem se svým Renaultem 4CV s pětistupňovou převodovkou zažíval největší radost. Taková napínavá jízda, chtěl bych, aby jí moji zákazníci prožívali rovněž, za volantem vozu, který vytvořím! Alpine je jméno, které hezky zní, a je to také symbol“.



Jean Rédélé, zakladatel společnosti Alpine

„Show-car Alpine Vision představuje moderním způsobem vzorový svět exkluzivního sportovního vozu značky Alpine. Setkává se v něm sportovní duch zrozený ze závodění, jedinečné know-how a francouzská schopnost zhodnotit každý detail. Alpine Vision se obrací na nadšence a zároveň na estéty. A styl našeho budoucího sériového vozu se mu blíží na 80%.“
Antony Villasin – vrchní designér značky Alpine

Svůdné křivky, které nenechají nikoho chladným

Alpine Vision je výkonný sportovní vůz, elegantní a lehký, vytvořený pro čistou automobilovou radost. Nízká a zúžená silueta, vypouklá kapota se zabudovanými dvěma páry kruhových světlometů, vykrojené boky, výrazné zadní blatníky, jejichž uzavřená křivka obepíná klesající záď přerušenou horizontálně umístěnými svítilnami – není prostě nejmenších pochyb, že se jedná o skutečnou Alpine! Při podrobnějším zkoumání se přitom ukáže, že nechybí ani drobnější odkazy na legendární A110 a další modely této značky. Nepřekvapí proto, že přední blatníky zdobí typické logo s velkým, zešikmeným písmenem A.

Alpine Vision již na první pohled vyvolává dojem výkonu a plynulosti. Zvenku i zevnitř je přitom zdůrazněna konstrukce a použitá technologie. Disky kol z broušeného kovu mají evokovat rychlost a eleganci. Po stranách přídě se nachází otvory pro vstup chladicího vzduchu k motoru, který se ale již nenachází za zadní nápravou, jako u historického předchůdce, nýbrž před ní. Prostor za zadními sedadly je totiž u sportovního dvoumístného kupé jistě postradatelný. Mnohem důležitější je přece rovnoměrné rozdělení hmotnosti mezi nápravy a z toho vyplývající skvělé jízdní vlastnosti v zatáčkách… Protažené zadní svítilny po setmění vytváří jedinečný světelný podpis ve tvaru písmene X. Tvar zadního okna symbolicky dodržuje linii, typickou u kultovního historického modelu A110. Na tento legendární stroj nová Alpine navazuje i svým jízdním charakterem, který vyniká zejména na klikatých silnicích.

Bude dost svižná? Bez starostí – z 0 na 100 km/h pod 4,5 s!

V charakteru vozů Alpine se vždy mísila touha vlastnit a pilotovat charakterní lehký sportovní vůz, jehož hbitost, přesné řízení a hravý temperament v řidiči vyvolává povznášející pocity. Radost z jízdy s vozem Alpine totiž musí být při všech rychlostech. Kromě lehké stavby je proto studii Alpine Vision vlastní také výkonná pohonná jednotka. O jaký motor přesně jde se zatím výrobce nepochlubil, ale v tiskové zprávě se hovoří o přeplňovaném benzinovém čtyřválci s úžasným zvukovým projevem. V kuloárech se ovšem proslýchá, že se pravděpodobně bude jednat o zbrusu nový turbo čtyřválec o objemu 1,8 l, se kterým se v budoucnu počítá i pro novou generaci Méganu R.S. Jestli se ovšem tyto pověsti zakládají skutečně na pravdě, to uvidíme až při podzimní premiéře sériové Alpinky… Zatím je známo pouze tolik, že se v souladu s historickým odkazem této značky můžeme těšit na mimořádně lehký vůz. A právě jeho nízká hmotnost přispěje k tomu, že i s poměrně malou pohonnou jednotkou prý na zrychlení z 0 na 100 km/h bude stačit méně než 4,5 s!!! To se pravděpodobně bavíme o špičkové verzi, u které bychom si typovali výkon kolem 300 k (vždyť současný, již dosluhující Mégane R.S. jich nabízí 265!). Lze ovšem očekávat, že výrobce nabídne i krotší a levnější verzi (odhadujeme tak s 250 k), ani ta ale určitě nebude pomalá!

Na některé z fotografií nové studie Alpine Vision je vidět dvojice automobilů, které se liší nejen barvou (jeden vůz je bílý, a jeden je modrý), ale i některými detaily – například spoilerem na odtahové hraně zádě a přídanými průduchy na kapotě (pod kterou ovšem není motor). I to nás svádí k domněnkám, že nová Alpinka bude  k dispozici ve dvou výkonových a cenových verzích. Konec konců, na něco podobného jsme zvyklí i u Clia R.S. a Mégane R.S. (standardní verze a ostřejší provedení Cup). Pokud by základní provedení nové Alpiny mělo o něco nižší výkon, poněkud skromnější standardní výbavu, levnější manuální převodovku a běžný, „nesamosvorný“ diferenciál, určitě by to dávalo smysl. A pokud by se taková „entry verze“ cenově vešla do milionu Kč, bylo by to opravdu skvělé! No, nechme se překvapit, sériové provedení se pravděpodobně bude prezentovat již na letošním podzimním autosalonu v Paříži. Nedovedeme si představit lepší místo k prezentaci nového francouzského sporťáku, než světově proslulou mezinárodní výstavu automobilů pořádanou ve francouzské metropoli.

Kokpit koncentrován na řidičovo potěšení

„Alpine Vision využívá sportovní rejstřík se všemi jeho původními znaky závodního vozu „a la Francoise“ (po francouzsku). Je objektem svádění, zdrojem pocitů. Je to automobil, který poskytuje intenzivní prožitek z řízení, zejména na klikatých silnicích. Bolid s nadčasovým tvarem a s jedinečným charakterem. Nicméně snažili jsme se do něj vetknout ještě další podstatnou ingredienci: eleganci. Styl, materiály, atmosféra na jeho palubě a pozornost věnovaná každému detailu jsou toho svědky."                   Vrchní designér značky Alpine, Anthony Villain

Útok na emoce řidiče představované studie Alpine Vision začíná již otevřením dveří – na jeho hliníkovém prahu se totiž skví podpisy autorů návrhu tohoto vozu. Kokpitu dodává jedinečnost také kontrast mezi použitým materiálem a barvami. S detailně propracovanými detaily kontrastují sousední díly, které jsou opracovány jen nahrubo. Vizuální emoce tak doprovází i emoce dotykové. Kokpit klade důraz na použité materiály, mezi kterými nalezneme kůži, mikrovlákno, stejně jako hliník a karbon. High-tech díly se zde snoubí s díly připomínající automobilové závody a dalšími, které se odvolávají na historické dědictví této jedinečné značky. Například podsvícená klika dveří efektně kontrastuje s čalouněním, provedeném v černé damaškové kůži a zvýrazněné bílým prošíváním, které obklopuje dveřní prostor. Design sedadel rovněž vyzařuje napětí, tvořené hrou protikladů. Mají tvar skořepiny a jsou vybavena vícebodovými bezpečnostními pásy se zámky z kartáčovaného hliníku. Sedačky jsou čalouněny měkčenou kůží doplněnou látkou z mikrovlákna, která působí smyslně a zároveň technicky.

Pilot má před sebou přístrojovou desku osazenou TFT displejem (Thin Film Transistor), který umožňuje nastavení zobrazovaných informací dle preferencí řidiče. Dvojice pedálů i hliníkový panel na odložení levé řidičovy nohy jsou zdobeny trojicí trojúhelníků připomínající alpské vrcholy. Tříramenný volant s hliníkovými rameny má tlustý věnec potažený černou perforovanou kůží. Za ním jsou po stranách umístěna pádla ovládající dvouspojkovou samočinnou převodovku. Přímo na volantu je umístěno provokující tlačítko Sport, kterým řidič volí sportovní program řazení, odezvy motoru a míru aktivace jízdních asistenčních systémů (popř. jejich deaktivace). Hlavní páčková tlačítka na středové části přístrojové desky jsou podsvícena v barevném odstínu „modrá Alpine“. Tento odstín je možné nalézt i na středových výdeších klimatizační a topné soustavy. Vysoká středová konzole se nachází na dobře viditelném hliníkovém rámu a částečně je potažena kůží. Je vzdušná, dokonce budí dojem, že se v kabině vznáší. Do středové části přístrojové desky je vestavěn multimediální dotykový displej, v jehož sousedství jsou umístěny kruhové hodiny. V bezprostředním dosahu řidičovy pravé ruky se nachází tlačítko Start, které je chráněno odklopnou průhlednou krytkou.

Proč byla pro koncept Alpine Vision zvolena bílá barva?

Zástupci Alpine vysvětlují: Modrá je jistě posvátnou barvou značky Alpine, ale bílá se stala součástí mnoha slavných okamžiků její historie. Více významných modelů Alpine totiž používalo bílou karoserii. Je třeba se zmínit zejména o malých kupé A110, nazývaných „option Olympique“, které na své bílé karoserii nosily modrý nebo červený proužek. Tento příplatkový prvek výbavy, nabízený v roce 1968, oslavoval trojnásobné vítězství francouzského lyžaře Jean-Claude Killyho na zimních olympijských hrách v Grenoblu. Bílou používala rovněž Alpine A110 1300G, představená na Pařížském autosalonu v roce 1970 a závodní A110 1600S č. 4, která zvítězila v Rallye San Remo v Itálii v roce 1971. Barvu věčného sněhu na alpských vrcholech dnes spojuje bílá na výstavní studii Alpine Vision. Podle vedení značky se tak stává symbolem znovuzrození, čistoty, lehkosti a elegance. Na snímcích této studie ovšem nalezneme i tentýž vůz v klasickém sytě modrém odstínu, který je podle našeho názoru pro tento sportovní skvost stejně nejvhodnější a nejslušivější...

Znovuzrození legendy

„Vytvořit následníka značky Alpine, která spatřila světlo světa v roce 1955 díky Jeanu Rédéléovi, je velmi silným zážitkem a zároveň značnou odpovědností. Pro všechny týmy pracovníků, které se na tomto poslání podílejí, je to šance a neopakovatelné dobrodružství. Alpine je totiž převtělením výkonu a nejčistší radosti z řízení.“                                                                                                                      Bernard Olivier, generální ředitel společnosti Alpine

Historie značky Alpine, to je zhmotněná vize zakladatele Jeana Rédélé. Je to spojení závodních zkušeností, technické geniality, stylu a smyslu pro obchod. Je to opravdová sága, která loni slavila již 60. výročí. Po mnoha vítězstvích získaných za volantem upraveného Renaultu 4CV si Jena Rédélé brzy uvědomil existující potenciál pro vybudování vlastní automobilové značky. Již tehdy bylo na trhu místo pro vůz inovativní koncepce, vybavené konkurenceschopnými a velkosériově vyráběnými skupinami a díly, uloženými v lehké a atraktivní karoserii. To byly technické základy, které definovaly konstrukci prvního modelu A106 a zároveň oficiálnímu zrození značky Alpine v roce 1955. Druhým stavebním kamenem budoucího úspěchu byl obchod. Jeho cílem bylo dát svým aktivitám mezinárodní rozměr prostřednictvím poskytování licencí. Mezi roky 1955 a 1995 společnost Alpine vyrobila a prodala 30 000 sportovních automobilů. Ačkoliv následovala dvacetiletá výrobní pauza, značka Alpine se i během této poměrně dlouhé doby držela při životě díky aktivitě pamětníků, zápalu fanouškovských klubů a zájmu soukromých jezdců v mnoha sportovních podnicích. Tato vytrvalá péče o plamínek značky Alpine vyústila až do bláznivých myšlenek na návrat značky na trh, které se nyní stávají skutečností!

Velký potenciál

Koncem roku 2012 skupina Renault ohlásila svůj záměr znovuoživit značku Alpine. Bylo ale třeba provést rozsáhlá marketingová šetření, zdali má takto nákladný projekt šanci na ekonomickou návratnost. O tři roky později již má Renault k dispozici pozitivní odpověď a kompletní plán: záměry stylistů, principy zakladatele, obchodní model, mezinárodní ambice. Alpine se tedy nyní vrací, nejdříve jako studie Alpine Vision. Tento koncept ovšem již z 80 % předznamenává sériový vůz, který bude představen již ve IV. čtvrtletí letošního roku, aby se v průběhu roku 2017 začal nabízet na trzích, které vyžadují prémiové sportovní vozy.

Segment trhu prémiových sportovních vozů do roku 2020 posílí o 50 %

Segment sport prémium (kupé a roadstery) má celosvětové roční prodeje kolem 200 000 vozů. Jedná se o automobily, které se od mainstreamových modelů odlišují svým mimořádným vzhledem, výkonem a atraktivitou značky. Tato vozidla, vytvořená pro radost, stojí do značné míry na své reputaci a na schopnostech svých tvůrců. Jsou totiž koncentrátem automobilového know-how nejvyšší úrovně, aby oslovily náročné zákazníky. Z geografického hlediska jsou prodeje v segmentu prémiových sportovních vozů rozděleny v poměru 40 % v Severní Americe, 35 % v Evropě, 15 % v Asii a zbylých 10 % ve zbytku světa. V Evropě pochází 30 % zákazníků z Německa, 30 % z Velké Británie a 7 % z Francie. Bez ohledu na prodané počty je tento segment zastoupen zejména ve Švýcarsku, v Belgii a v Rakousku. Odhady předpovídají růstový potenciál tohoto segmentu na úrovni 50% již do roku 2020. A to především proto, že se jedná o trh nabídkový, velmi citlivý na novinky, což platí i pro nejstabilnější trhy. To je samozřejmě velkou šancí pro znovuzrozenou značku Alpine!

Alternativa Alpine

„Značka Alpine má za cíl uspokojovat zákazníky hledající silné jízdní zážitky ve stylovém vozu a v elegantní atmosféře. Cílovou skupinou jsou zejména zákazníci, kteří znají automobilovou historii a vývoj jednotlivých značek. Alpine jim nabídne jedinečnou a opravdovou alternativu k jejich touhám, říká Eric Rymann, ředitel plánování výroby Alpine. V tomto tržním segmentu jsou ruku v ruce ultraspecializované značky se značkami sériově vyráběných modelů. Alpine vytvoří alternativu pro dvě kritéria, kterými se tento trh vyznačuje: pro výkonnost a výraz. Alpine tak cílí na specifické místo, v souladu se svými geny a svou pověstí.

Značka Alpine si i po svém znovuzrození zakládá na svých tradičních hodnotách
Alpine si zakládá na hodnotách jednoduchosti a modernosti, nastartovaných svým vizionářským zakladatelem a na svých závodních genech. A jakých zásad se konstruktéři a designéři při navrhování nové Alpinky drželi?

Technika: lehkost a hbitost jsou preferovanými vlastnostmi čistého výkonu.

Estetika: automobily musí být krásné, nejen výkonné. Elegance, promyšlenost a instinkt spolu tvoří velmi účinnou směs k zaujetí zákazníků.

Lidé: důvěra v lidské schopnosti a talent jsou nade vše. Alpine je rodina. Spolupracovníci, inženýři, piloti nebo mechanici, ti všichni ze sebe vydávají všechno, aby dosáhli těch nejlepších výsledků.

Sport: Alpine, to je „David proti Goliášovi“. Chuť měřit se s těmi nejlepšími je motorem dokonalosti.

Obchod: Alpine vždy reprezentovala Francii v zahraničí, zejména svými sportovními úspěchy a svým provedením. Tato značka má vůli stát se velkou a rozvíjet se bez ohledu na hranice a zároveň se snaží zůstat v přímém kontaktu se zákazníky. Tyto hodnoty dnes ženou vpřed nový tým Alpine, který usilovně pracuje na vývoji budoucího sériového modelu. První novodobé vozy Alpine budou mít hned několik ambicí: přinést odpověď na očekávání estétů a fanoušků, dosud udržovaných v napjaté nejistotě, vybojovat si místo v náročném tržním segmentu svými vlastními kvalitami a také si prošlapat cestu na trhy pěti světadílů.

Obchodní organizace – pružnost nováčka a síla skupiny Renault

Aby se značka Alpine mohla znovu narodit, postavit svůj první novodobý model a sestavit plán na dobytí mezinárodního trhu, Skupina Renault mobilizuje to nejlepší ze svých bohatých zkušeností. Po řadě měsíců tvrdé práce značka Alpine ožívá a přetváří se do pružné a nezávislé obchodní organizace. Alpine má volný přístup k know-how skupiny Renault, pokud jde o podvozek, motor a jejich ladění. K dispozici jsou samozřejmě rovněž „kouzelníci“ z týmu Renault Sport vč. týmu vyvíjejícího vozy F1. Ti všichni jsou dáni k dispozici, aby vytvořili opravdovou Alpine a mohou přitom počítat s veškerou další potřebnou podporou Renaultu. Výroba sériového vozu bude svěřena modernizované továrně v Dieppe, tedy tomu závodu, kde se dříve vozy této značky rodily. Tato továrna, která pracuje spíše jako dílna pracující „na míru“ bude spolupracovat se skupinou speciálně vybraných dodavatelů, kteří mají zkušenosti v oblasti high-tech nebo prémiových vozů.

A teď to nejdůležitější: Arnaud Delebecque, prodejní ředitel značky Alpine, se nechal slyšet, že sériové provedení nové Alpine se představí před koncem letošního roku. Toto malé kupé začne být postupně prodáváno počátkem druhého čtvrtletí 2017 a bude k dispozici na pěti kontinentech. „Těšíme se na to“, řekl Delebecque. A příznivci značky Alpine určitě také, chtělo by se dodat! Budeme rádi, když si o nové připravované Alpince i o všem, co s tím souvisí, podebatujete na stránkách našeho diskusního Fóra!

Výroba vozů Alpine 1955-1995

O ambiciózních plánech znovuzrozené značky Alpine jsme se toho dozvěděli již dost, takže jistě neuškodí také malé ohlédnutí do historie této kultovní značky. Trochu statistiky jistě neuškodí…

Ve Francii vznikly vozy Alpine v následujících počtech: A106 (1955-1960) 251 ks, A108 (1960-1962) 236 ks, GT4 (1963-1965) 112 ks, A110 (1961-1977) 7 579 ks, A310 čtyřválcová (1971-1976) 2340 ks, A310 šestiválcová (1976-1984) 9276 ks, GTA (1984-1989) 1509 ks, GTA Turbo (1985-1990) 4545 ks, A610 (1990-1995) 818 ks. Celkem bylo ve Francii vyrobeno 26 666 vozů Alpine.

V zahraničí byla výroba vozů Alpine následující: Brazílie (fa Interlagos) (1962-1966) 822 ks, Španělsko (fa FASA) (1963-1978) 1904 ks, Mexiko (fa Dinalpin) (1964-1972) 693 ks, Bulharsko (fa Bulgaralpine) (1967-1970) 35 ks. Celkem bylo mimo Francii licenčně vyrobeno 3454 vozů Alpine.

Co se týče závodních automobilů, Alpine vyrobila celkem 37 sportovních prototypů (z toho 17 čtyřválců, 8 vidlicových osmiválců a 12 vidlicových šestiválců). V případě monopostů to bylo 12 ks Formule Ecole, 19 ks Formule de Promotion (FF a FR), 28 ks Formule 3, 9 ks Formlule 2 a 2 ks Formule 1. Celkem tedy bylo postaveno 70 závodních vozů Alpine.

Náš velký článek o značce Alpine ukončíme úctyhodnou bilancí jejích sportovních úspěchů. Pro české příznivce značky Alpine je přitom nesmírně potěšující, že v ní figuruje i český soutěžní jezdec Vladimír Hubáček.


Prototypy
1963: Mistr Francie v kategorii prototypů (J. Rosinski/M63)
1964: Mistr Francie v kategorii prototypů (R. Delageneste/M64)
1974: Mistr Evropy značek (A Serpaggi/A441)
1978: Vítězství ve 24 hodin v Le Mans (D. Pironi – J.P. Jaussaud/A442 B)


Monoposty
1964: Mistr Francie F3 (H. Grandsire/P64)
1971: Mistr Francie F3 (P. Depailler/A360)
1971: Mistr Francie Formule Renault (M.Leclére/A361)
1972: Mistr Francie F3 (M. Léclére/A364)
1972: Mistr Evropy F3 (tým Alpine/A364)
1972: Mistr Evropy Formule Renault (A. Cudini/A366)


Rallycross
1977: Mistr Francie (J. Ragnotti/A310 V6)
1977: Mistr Evropy (H. Grünsteidl/A310 V6)
1978: Mistr Francie (B. Saby/A110)
1979: Mistr Francie (J. P. Beltoise/A310)


Rallye
1967: Mistr Španělska (B. Tramont/A110)
1968: Mistr Francie (J. C. Andruet/A110)
1968: Mistr Španělska (B. Tramont/A110)
1969: Mistr Francie (J. Vinatier/A110)
1970: Mistr Evropy (J. C. Andruet/A110)
1970: Mistr Francie (J. C. Andruet/A110)
1970: Mistr Bulharska (I. Tchubrikov/A110)
1970: Mistr Rumunska (G. Puiu/A110)
1971: Mezinárodní mistr rallye (tým Alpine/A 110)
1971: Mistr Francie (J. P. Nicolas/A110)
1971: Mistr Bulharska (I. Tchubrikov/A110)
1972: Mistr Francie (B. Darniche/A110)
1972: Mistr Československa (V. Hubáček/A110)
1973: Mistr světa (tým Alpine/A110)
1973: Mistr Francie (J. L. Thérier/A110)
1973: Mistr Československa (V. Hubáček/A110)
1974: Mistr Francie (J. Henry/A110)
1974: Mistr Československa (V. Hubáček/A110)
1974: Mistr Polska (B. Krupa)
1975: Mistr Francie (J. Henry/A110)
1975: Mistr Československa (V. Hubáček/A110)
1975: Mistr Maďarska (A. Ferjancz)
1976: Mistr Československa (V. Hubáček/A110)
1977: Mistr Francie (G. Frequelin/A310)
1980: Mistr Francie (J. Ragnotti/Renault 5 Alpine)
1995: Mistr Francie VHC (J. C. Rédélé/A110)


K těmto úspěchům je třeba ještě připočítat více než 1000 vítězství získaných amatérskými piloty v jejich národních a regionálních závodech rallye, do vrchu a ve slalomech.

Col de Turini, horské místo úspěchů vozů Alpine

Tento horský průsmyk je navždy spojený s asi nejnáročnější etapou slavné Rally Monte-Carlo. Tato nebezpečná a nevyzpytatelná etapa dlouhá 32 km spojuje Sospel s La Bolléne. A právě zde dosáhli vozy Alpine mimořádných sportovních úspěchů a řady vítězství (proto se tato traď stala i místem fotografování nového Alpine Vision):


1968: J. Vinatier - Alpine A110 1300
1969: J. Vinatier – Alpine A110 1300
1971: O. Andersson – Alpine A110 1600
1972: B. Darniche (2x) – Alpine A110 1600
1973: JF. Piot – Alpine A110 1800
1976: JP. Nicolas – Alpine A310

(18.2. 2016)


Roman Poláček


Galerie


Tak to je ona - nová Alpine, zatím ještě coby studie Alpine Vision. Výrobce ale upozorňuje, že již 80 % vozu je v definitivním provedení! Na první pohled je zřejmé, že novinka je moderní reinkarnací nejslavnějšího modelu A110. Proto nemůže postrádat dva páry kulatých světlometů. Krásně šíroká a nízká záď nenechává nikoho na pochybách, že tento vůz bude na silnici mimořádně stabilní...
Povědomé nádherné linie, ovšem v nové podobě - Alpine Vision okouzluje svoji velmi nízkou stavbou a splývavou zádí Slavnou přechůdkyni připomíná i nápadný, směrem dolů zalomený prolis na bocích Důležitým prvkem úchvatného retrodesignu je výrazně zaoblené zadní okno
Více než tisíc slov řekne tato fotografie, na které historický vzor A110 pózuje po boku své moderní nástupkyně. Pro všechny milovníky značky Alpine se jedná o splněný sen! Romanticky laděný pohled na úhlednou přístrojovou desku a ven z vozu skrze nízké čelní sklo... Pohled přes rameno imaginárního řidiče ukazuje dvojici kruhových kontrolních přístrojů s digitálním obsahem a řadu páčkových přepínačů na středové částí desky
Nová Alpina nabízí skutečně sportovní, a tedy velmi nízký posaz za volantem. Studie se chlubí závodními skořepinami vybavenými čtyřbodovými bezpečnostními pásy Doufejme, že samočinnou převodovku konceptu u sériových vozů bude možné alternativně nahradit manuálním řazením. Také elektrická parkovací brzda nemusí každému řidiči vyhovovat, zvláště pak u vozu tohoto charakteru... Hlavní světlomety mají opravdu slušivý zaoblený tvar, pod krycím plastem ale nalezneme navýsost moderní optiku
Moderní Alpine má nesrovnatelně větší kola, než její historický vzor, odhadujeme to minimálně na devatenáctky Zadní čelo mezi svítilnami zdobí nepřehlédnutelný firemní nápis Takto štíhlá zpětná zrcátka se do sériové výroby asi nedostanou...
Kromě bílé verze studie Vision existuje také s klasickým krásně modrým lakováním Jedna z ranných designových črt... Při bližší prohlídce obou verzí konceptu Vision jsou patrné drobné rozdíly, které naznačují, že modrý exemplář by mohl zobrazovat přiostřenou verzi. Že by podobná strategie jako u Clia R.S. a Clia R.S. Cup?
Další designová skica, tentokrát zobrazující tříčtvrteční pohled zezadu Designéři museli detailně rozkreslit také všechny viditelné díly interiéru, včetně volantu, pod kterým se nachází rozměrná řadicí pádla samočinné převodovky Generální ředitel znovuzrozené značky Alpine, Michael Van Der Sande
Šéfdesignér značky Alpine, Anthony Villain. On i jeho tým odvedli na studii Vision skutečně skvělou práci! Zakladatel značky Alpine Jean Redele stojící u výrobní linky svého závodu v Dieppe Typický obrázek z mnoha automobilových soutěží, lehká a ďábelsky rychlá A110 s elegantně rozhozenou zádí drtí své soupeře. V tomto případě na Rally Monte Carlo 1973.


Chtěl po vás někdy policicta úplatek?
Ne nikdy
Naznačil, že by chtěl
Ano, ale nedal jsem mu ho
Ano, dal jsem mu ho
Úplatek jsem sám nabídl
Máte nějaký zajímavý návrh, dotaz nebo prostě jen chcete pokecat? Registrujte se na Renault Club forum.