2011 - Renault R-Space

Velkoprostorový Renault R-Space spojuje praktičnost s nápadnou elegancí



Na ženevském autosalonu 2011 Renault představil studii R-Space, na které rozvinul nový designérský styl, poprvé představený na konceptu DeZir. R-Space představuje novou filozofii Renaultu v segmentu MPV, se kterým má tato značka nejdelší zkušenosti ze všech evropských automobilek. Cílem designérů bylo spojit vizuální citlivost karoserie s její jednoprostorovou architekturou. Výsledkem jejich snahy je svalnatě působící vůz s nevelkou délkou 4,25 m, který působí velmi elegantně a zároveň dynamicky. Studie má pouze dvoumístný interiér, za dvojicí sedaček se nachází velký úložný prostor, který je ale určen zejména pro potřeby dětí. Ty jistě ocení záplavu plastových kostek, ze kterých mohou modelovat různé tvary.

Vnější rozměry Renaultu R-Space jsou 4250 x 1850 x 1547 mm a jeho rozvor měří 2717 mm. Neméně velkorysý je také rozchod obou náprav, který činí 1592 mm. Zatímco naprostá většina studií Renaultu z posledních let byla poháněna elektromotorem, tentokrát dostala přednost benzinová klasika, samozřejmě v moderním downsizingovém hávu. Jedná se o tříválec s objemem pouhých 0,9 l, který by se měl již příští rok objevit pod kapotou menších sériových Renaultů. V případě R-Space díky přeplňování turbodmychadlem nabízí výkon 80 kW a točivý moment 160 N.m. Zásluhou skvělé aerodynamiky (cx=0,28) to stačí na největší rychlost 200 km/h. Nevelká pohotovostní hmotnost zase napomáhá k dosažení zrychlení z 0 na 100 km za 11 s. Na motor navazuje dvouspojková samočinná převodovka. Prototypové pneumatiky rozměru 245/35 R21 dodal Michelin.

(14. 5. 2012)


Roman Poláček


Galerie


Renault R-Space je další studií demonstrující nový designérský jazyk Renaultu, který se již brzy projeví i na jeho sériových modelech Na zádi designéři vytvořili působivé prolisy ve tvaru písmene U Originální tvar bočních oken a zajímavě řešené prahy dodávají konceptu pořádnou dávku vizuální dynamiky
Prosklenná střecha může změnit míru svého zatmavení podle požadavků cestujících. Sluníčka se proto netřeba bát. Jako řada jiných studií, i R-Space se obejde bez středních sloupků karoserie. Zavedení tohoto revolučního řešení do sériové výroby by ovšem bylo velmi složité. V efektně řešeném interíéru vládnou rozmáchlé obliny a kontrastní bílo-černá kombinace
Velmi netradiční tvar dostala také přístrojová deska Jednolitý boční nástupní otvor v karoserii zajišťuje skvělou přístupnost a snadné nastupování Zadní pár bočních dveří je netradičně zavěšen vzadu


Chtěl po vás někdy policicta úplatek?
Ne nikdy
Naznačil, že by chtěl
Ano, ale nedal jsem mu ho
Ano, dal jsem mu ho
Úplatek jsem sám nabídl
Desatero účastníka dopravní nehody. 8. Je-li nutné změnit pozici havarovaných vozidel, obkresli jejich původní postavení.


Link to old english version.