2010 - Renault Dezir

Renault Dezir je studie atraktivního sportovního elektromobilu



Tento svůdný sporťák nepůsobí zdaleka tak futuristickým dojmem jako většina ostatních renaultovských studií. Však se také objevily neoficiální informace, že by se DeZir v budoucnu mohl objevit v malosériové výrobě, kterou by dostala na starost proslulá divize Renault Sport… Zanechme však domněnek a podívejme se na tohoto francouzského fešáka blíže – například jeho příď jako první naznačila, jak že budou v budoucnu vypadat předky sériových renaultů.

Renault DeZir je kompaktní sportovní vůz s motorem uprostřed, a tedy poháněnými zadními koly. Neotáčí jimi ovšem spalovací motor, ale elektromotor. Jeho výkon 110 kW a točivý moment 226 N.m dělá s velmi lehkým strojem divy – DeZir totiž váží jen 830 kg! Je to zásluha karoserie, vyrobené v převážné míře z plastu a kevlaru. Součinitel aerodynamického odporu cx se podařilo srazit na působivou hodnotu 0,25 a o další energetické úspory se stará zařízení KERS, což je jakýsi obří setrvačník, který dokáže akumulovat kinetickou energii (známý je z Formule 1). Při plném nabití lithium-ion baterie DeZir ujede 160 km. Pokud ovšem budete využívat největší rychlost 180 km/h a akceleraci z 0 na 100 km/h za 5 s, bude dojezd jistě podstatně kratší…

DeZir vykazuje vnější rozměry 4225  x 1968 x 1163 mm – jedná se tedy o hodně nízký vůz. Vzdálenost mezi nápravami (rozvor) činí 2582 mm, rozchod vpředu/vzadu 1600/1705 mm. Automobil jezdí na pneumatikách Michelin rozměru 245/35 R21.

(7. 5. 2012)


Roman Poláček


Galerie


Renault DeZir je jeden z nejpůvabnějších konceptů, jaký Renault stvořil Pořádný sporťák by měl být hodně nízký, a to DeSir skutečně je Přístrojová deska působí docela funkčním dojmem, ovšem sedadla splývající s podlahou by šla jen těžko použít...
Dveře se otevírají směrem nahoru Díky nízké hmotnosti a velmi aerodynamické karoserii dovede být DeSir dostatečně rychlý i s elektromotorem Račtě vstoupit....
S některými rysy přídě bychom se měli setkat na budoucích sériových Renaultech Zajímavý pohled z nadhledu... Vzhůru výklopné dveře řidiče a spolujezdce jsou zavěšeny na opačných koncích


Chtěl po vás někdy policicta úplatek?
Ne nikdy
Naznačil, že by chtěl
Ano, ale nedal jsem mu ho
Ano, dal jsem mu ho
Úplatek jsem sám nabídl
Desatero účastníka dopravní nehody. 8. Je-li nutné změnit pozici havarovaných vozidel, obkresli jejich původní postavení.


Link to old english version.