2009 - Renault Zoe Concept

Atraktivní kupátko má velmi nevšední, ale líbivé tvary

Na frankfurtském autosalonu v roce 2009 se Renault pochlubil studií Zoe. Jedná se o pohledné čtyřmístné kupé, poháněné elektromotorem. Díky němu je zajištěna „bezemisnost“ tohoto vozu. Dobíjení, resp. výměna baterií je uvažována třemi způsoby, každý zákazník by si mohl vybrat podle svých potřeb (běžné dobíjení z domácí zásuvky, rychlodobíjení speciální dobíječkou, výměna celé sady baterií za nabitou). Velmi zajímavým technickým prvkem uplatněným v konstrukci konceptu Zoe je speciální střecha, která výrazně napomáhá k vytváření optimálního prostředí v kabině. Je totiž schopna měnit množství světla a tepla, kterou propouští podle požadavků cestujících, resp. tak, aby se minimalizovaly požadavky na energeticky náročnou klimatizační soustavu. Kromě udržování požadované teploty se klimatizační soustava v Zoe stará také o optimální vlhkost a čistotu vzduchu v kabině.

Renault Zoe je poháněn elektromotorem o výkonu 70 kW, který je schopen vyvinout točivý moment 225 N.m. Sada lithium-ion baterií vystačí na 160 km jízdy, k čemuž samozřejmě přispívá i do detailu propracovaná aerodynamika - součinitel odporu vzduchu cx činí pouhých 0,25. Zoe se může pochlubit veskrze kompaktními vnějšími rozměry – délkou 4100 mm, šířkou 1840 mm, výškou 1516 mm a štědrým rozvorem 2605 mm. Zavazadlový prostor má skromný základní objem 0,150 m3, při postupném sklápění zadních sedaček jej ovšem lze zvětšit na 0,325 nebo dokonce 0,500 m3. Zoe má (kvůli zajištění slušného dojezdu) omezenou největší rychlost na 140 km/h.

(15.4. 2012)




Roman Poláček


Galerie


Nudný či neatraktivní design studii Zoe nikdo vytýkat nemůže Díky použití elektromotoru se příď obejde bez vstupů vzduchu k chladiči, což samozřejmě prospívá aerodynamice Při pohledu z profilu vynikají mimořádně krátké převisy karoserie
Elegantní splývavá záď připomíná karoserie typu kupé Takto kompaktní příď by u sériového vozu byla těžko možná – nároky na délku přední deformační zóny a předpisy na ochranu chodců by udělaly své… Speciální střecha s měnitelnou propustností světla a tepla výrazně napomáhá k vytváření příjemného prostředí v kabině
Přístrojová deska působí hodně futuristicky


Chtěl po vás někdy policicta úplatek?
Ne nikdy
Naznačil, že by chtěl
Ano, ale nedal jsem mu ho
Ano, dal jsem mu ho
Úplatek jsem sám nabídl
Desatero účastníka dopravní nehody. 4. V případě nutnosti volej nejprve hasiče, záchrannou službu, pak policii.