2008 - Renault Z.E. Concept

01 Studie Z.E. Concept nezapře svoji úzkou příbuznost se sériově vyráběným modelem Kangoo be bop

Po delší přestávce pokračujeme ve zveřejňování informací o zajímavých studiích (nebo-li konceptech) značky Renault, které se v minulých letech staly ozdobou jeho expozic na mezinárodních autosalonech a které naznačovaly další směřování značky. Každý týden se budeme věnovat jednomu z nich, dnes to je Z.E. Concept z roku 2008.

Na pařížském autosalonu v roce 2008 Renault vystavoval prototyp elektromobilu Z.E. (Z.E. je anglická zkratka pro označení bezemisního vozidla „Zero Emission“). Studie vychází z druhé generace kombi-dodávky Kangoo ve zkrácené verzi be bop. Přebírá od něj i základní hravé designové rysy, které byly adaptovány tak, aby ladily s použitým elektrickým pohonem. Aby vůz zacházel s drahocennou elektřinou co nejúsporněji, byla optimalizována řada jeho elektrických spotřebičů – osvětlení, vytápění, klimatizace – všechny tyto systémy mají sníženou energetickou náročnost.

Renault Z.E. Concept je dlouhý pouze 3945 mm, takže vůz je velmi nenáročný na parkovací prostor a jeho mrštnost a malý poloměr otáčení (rozvor vykazuje skromnou hodnotu 2406 mm) by se uplatnil zejména v hustém městském provozu. Automobil má vyšší stavbu, výška 1748 mm výrazně zvětšuje prostornost interiéru a zároveň usnadňuje jeho přístupnost. Šířka činí velkorysých 1856 mm.

O pohon se stará elektromotor o špičkovém výkonu 70 kW. Dlouhodobě tato pohonná jednotka nabízí 50 kW a masivní točivý moment 226 N.m. Napájení má na starosti baterie typu Lithium-ion. Jako každá správná studie i Z.E. Concept jezdí na velkých efektních kolech obutých do pneumatik Michelin 245/35 R21.



(9.4. 2012)


Roman Poláček


Galerie


Studie Z.E. Concept nezapře svoji úzkou příbuznost se sériově vyráběným modelem Kangoo be bop Bohaté prosklení karoserie je laděno do nevšedního žlutozeleného odstínu Svislá zadní stěna karoserie maximalizuje využití půdorysu karoserie
Délka necelé 4 metry a velmi krátké převisy karoserie se starají o skvělou manévrovatelnost, která se hodí zejména v městském provozu Dlouhé a vysoké dveře zajišťují snadný přístup k dvojici nezvykle řešených sedadel Přístrojový štít se zeleným podsvícením sází na digitální rychloměr
Zelené osvětlení přístrojů ozařuje i část přístrojové desky Stejně jako u sériového Kangoo je zavazadlový prostor přístupný rozměrnou zadní výklopnou stěnou Kvůli zlepšení aerodynamiky jsou rozměrná zpětná zrcátka známá z běžného Kangoo nahrazena minikamerami
Místo řadicí páky se na středovém výstupku přístrojové desky objevil přepínač jízdy vpřed a vzad a tlačítko elektrické parkovací brzdy (běžné Kangoo používá mechanickou) Studie Z.E. je pouze dvoumístná, za dvojicí sedaček se nachází docela rozměrný nákladový (či chcete-li zavazadlový) prostor. Interiér prosvětluje trojice střešních okének.


Chtěl po vás někdy policicta úplatek?
Ne nikdy
Naznačil, že by chtěl
Ano, ale nedal jsem mu ho
Ano, dal jsem mu ho
Úplatek jsem sám nabídl
Při nehodě na dálnici: Místo k zastavení vybírej zásadně za nehodou. Klidně ve větší vzdálenosti.


Link to old english version.