1988 - Mégane

Renault Megane prototyp

Prototyp Renault Mégane byl představen jako Supervůz pro život na Pařížském autosalonu v roce 1988. Mégane je velmi dlouhá čtyřsedadlová limuzína, luxusní a pohodlná. Charakteristickým znakem pro tento vůz je jeho značná vnitřní a vnější mobilita. Prototyp byl doslova prošpikován technickými lahůdkami, jako například posuvná zadní sedadla, která umožňovala získání dalších 35 cm. Zavazadlový prostor, resp. jeho podlaha byla výsuvná, pro docílení snadnějšího nakládání a vykládání zavazadel. Všechna okna, dveře a sedadla byla elektricky ovládaná. Poloha řidičova sedadla byla ukládána do paměti pro snadnější nastavení při výměně řidičů. MÉGANE byl postaven na futuristickém podvozku, jehož všechna čtyři kola byla zároveň řízena i poháněna. Pérování a útlum podvozku byl elektronikou automaticky regulován v závislosti na rychlosti jízdy a povrchu vozovky. Převodovka nabízela dvě možnosti nastavení: automat nebo manuální volba rychlostních stupňů. Motor PRV (V6 TURBO) dával výkon plných 250 k, což je více než dostačující hodnota vzhledem k extrémně nízkému součiniteli odporu vzduchu -- Cx 0,21 -- 0,22 (v závislosti na poloze zadní sekce kabiny). Maximální rychlost vozidla lehce pokořila magickou hranici 250 km/h.

 




Viktor Kazda


Galerie


Renault Mégane prototyp Renault Mégane prototyp Renault Mégane prototyp
Renault Mégane prototyp Renault Mégane prototyp


Chtěl po vás někdy policicta úplatek?
Ne nikdy
Naznačil, že by chtěl
Ano, ale nedal jsem mu ho
Ano, dal jsem mu ho
Úplatek jsem sám nabídl
Desatero účastníka dopravní nehody. 2. Zjisti, jak je na tom posádka havarovaného vozu.


Link to old english version.